10 år sen.

Min pappa hörde av sig i går, 10 år senare.
Vad säger man inte vet jag, vad säger man till en människa som inte har hört av sig på 10 år?
Vad pratar man om finns det något att prata om?
Måste man berätta om sig själv och vad som har hänt på dom 10 år som har gått?
Nej , han ville ju inte veta det för 5 år sen inte för 3 år sen varför just nu, jag tror att han har ångest, ångest kan han gärna ha tycker jag men jag e inget barn längre. Mitt liv har ju gått vidare utan han som skulle vara min pappa för resten av mitt liv, men han ville inte det eller vad nu ursäkten e.

Han sa att han inte kände igen min röst, men det e ju inte så konstigt , hallå det har gått 10 år sen jag pratade med honom, jag e ju inte 18 år längre, det har ju hänt ganska mycket på den tiden.
Jag e inte bitter på honom, det e han som har förlorat inte jag, självklart har det varit tråkigt att inte ha en pappa men jag skulle inte vilja ha en pappa lite då och lite då, så det han gjorde att ta avstånd helt tycker jag var bättre.

Han kommer till gbg i helgen, han vill gärna träffa mig och Leah, men jag känner mig ganska klyven, men för han kan jag förstå att nu när han ändå e här slå två flugor i en smäll.
Det som känns jobbigast e att jag har två bröder som jag inte känner, för mig e det värst, men det e ju inte försent att få kontakt med dom, jag undrar så mycket! Hur dom e och vad dom vet om deras syrra som dom nästan aldrig har träffat, livet e för kort.

Ja jag får väl helt enkelt se vad som händer.

Ha en super dag.
Mvh Hanna


Kommentarer
Postat av: nina

Ja du gumman ingen solskenshistoria det där. Men tycker att det va bra att du gick med på att ses. Du ska vara stolt över dig själv.
Det behöver ju inte vara någon som vinner eller förlorar tycker jag.
Du får föregå med ett bättre exempel nu en vad han har gjort. Man kan aldrig förlora om man sträcker ut en hand. Bitter ska du inte vara.
Problem och jobbiga tankar växer ju mer man tänker på dom så kasta det bara över axeln och lägg tid och energi på saker som gör dig glad.

Många kramar och pussar från mig

2007-04-01 @ 20:38:41
URL: http://www.stiltjejen.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag ska försöka komma ihåg det när jag sitter och tänker för mycket, det e bara att gå vidare, tänker inte lägga så mycket tid på det....
Du e super Nina....
Kram å puss på dig

2007-04-03 @ 07:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0