Din guide till personlig frihet....

I går var jag lite nere, på grund av en viss person...

Fick låna en bok, man behöver inte ta till sig allt, som han sa, men ta det som berör dig och som faktiskt e väldigt sant i denna värld, och för mig, jag tror att många delar denna uppfattning precis som jag.


Den förtsa övernskommelsen:
Var sann i ditt tal:


Den första överenskommelsen e det viktigaste, men oxå den svåraste att hålla fast vid. Genom ditt tal uttrycker du din skaparkraft. Det är genom orden som du uppenbarar allt. oberonde av vilket språk du talar är det genom orden som du visar vad du vill. Vad du drömmer, vad du känner och vad du egentligen är- allt detta uttrycks genom dina ord.
Ordet är det mest effektiva redskap du har som människa.
Det är ett magiskt redskap.
Men ordet är ett tveäggat svärd. Det kan skapa en oändligt vacker dröm eller förstöra allt omkring dig.
Den ena eggen är när orden missbrukas, vilket åstakommer ett helvete på jorden.
Den andra eggen är när man är sann i sitt tal, vilket enbart skapar skönhet, kärlek och ett himmerike på jorden.
Genom att fånga vår uppmärksamhet kan ord komma in i vårat sinne och förändra en hel uppfattning till det bättre eller till det sämre.

Att vara sann i sitt tal innebär att inte använda orden mot sig själv. Om jag träffar dig på gatan och kallar dig dum kan det tyckas som om jag använder ordet mot dig.
Men egentligen anv. jag det mot mig själv eftersom du kommer att avsky mig för detta, och att du avskyr mig är inte bra för mig.
Därför: Om jag blir arg och med hjälp av mina ord sänder alla mina giftiga känslor mot dig, anv. jag ordet mot mig själv.
Om jag älskar mig själv kommer jag att ge uttryck åt denna kärlek i mitt samspel med dig, och då är jag sann i mitt tal eftersom den handligen kommer att framkalla en liknade reaktion.
Om jag älsakar dig, kommer du att älska mig.
Om jag förolämpar dig, kommer du att förolämpa mig.
Om jag känner tacksamhet mot dig, kommer duatt känna tacksamhet gentemot mig.
Om jag e självisk i mitt umgänge med dig, kommer även du att vara självisk.

Att vara sann i sitt tal är det rätta sättet att anv. sin energi.
Det betyder att du anv. din energi med inriktning på sanning och kärlek.


Man kan kort sammanfatta det här kapitlet att man ska vara sann i sitt ord och inte missbruka det genom att skvallra och sprida vrede och hat och avund, var dig själv var den sanna människan, tala alltid om vad du vill och vad du känner men gör det inte för att såra någon annan.....


Det kommer mer men nu ska jag vara med Leah...

Jag blev väldigt berörd av denna bok, tack än en ggn för att du alltid finns vid min sida, du e så underbar på så många sätt....

Tack för i dag, var jätte mysigt, och förlåt att jag sitter i denna situation som jag gör just nu, men det kommer att bli bättre jag lovar älskling.
Du jag älskar dig verkligen, och det e att vara sann i Mitt tal.

Puss

Kram till er alla andra.

Mvh Beppo

Kommentarer
Postat av: Majsan

Amen gud ja dtehade varit skitrloigt!!!dte kan vi säkert ordna till skall du se!!!=)Du får höra av dig om du närmar dig malmö....Kramiz

2007-07-13 @ 18:47:00
URL: http://loppansdittochdatt.blogg.se/
Postat av: Beppo

Ja, absolut det ska jag göra, hade varit gör kul....
Kramiz :)

2007-07-13 @ 18:55:57
URL: http://leahs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0