Den andra överenskommelsen:

Ta inget personligt:



Du gör någoting stort av en bagatell eftersom du har ett behov av att ha rätt och visa att alla andra har fel.
Det betyder inget för mig vad du anser om mig, och jag tar inte din uppfattning personligt.

Det på verkar mig inte om du säger att jag e bäst eller om du säger att jag e sämst, inget ab det påverkar mig för jag vet vad jag är.

Jag har inget behov av att bli accepterad.

Nej , jag tar inget personligt.
Vad du än tänker, vad du än känner, vet jag att det e ditt problem och inte mitt.
Det e ditt sätt att se saker och ting.
Det är inget personligt eftersom det är dig själv det handlar om, inte mig.

Arg blir du för att du e rädd, om du inte e rädd finns det ingen risk att du ska bli arg på mig. Om du inte e rädd finns det ingen risk att du ska bli svartsjuk eller ledsen.

Jag säger bara läs boken:
Fyra grundstenar till ett bättre liv.
Don Miguel Ruiz

Nu får ni ha det så bra, så hörs vi kanske om 1 v. eller om två vet inte riktigt.

Älskling vi hörs ändå, puss puss

Kramiz på er andra.

Mvh Beppo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0